Agrárágazat – 2013. január

Válság idején is lehetséges sikeres vállalkozást indítani és fejleszteni, kell hozzá egy jó ötlet, valamint tudás és akarat a megvalósításhoz. A cikkünkben bemutatott Borecet Manufaktúra iskolapéldája lehet az innovatív gondolkodásnak és a folyamatos növekedésnek. 

 

Borecetek tokaji borokból a Borecet Kft.-tőlFormanek Csenge, a Borecet Kft. ügyvezetője

A tokaj-hegyaljai borvidéken 2010-ben borecet gyártására családi vállalkozást hozott létre Formanek Csenge és édesapja Formanek Ferenc. Bodrogkeresztúron működik a Tokaji Borecet Manufaktúra, ahol a tulajdonosoknak az ötlettől a megvalósításig sokféle akadályt kellett leküzdeniük. Az első három termékük tokaji muskotályos, furmint és aszú borból készült borecet volt, különböző fűszerezéssel. Napjainkra már változatos a termékskála, új termékeket fejlesztettek, bővítették a választékot. A boreceteken kívül, mustárok, savanyúságok és olajok szerepelnek a kínálatban.

Igényesség és minőség

Sikerük titka az igényesség a termékek kitűnő minősége és színvonalas külső megjelenése. Azt vallják, hogy kiváló borecet csak jó minőségű borból készülhet.
A tulajdonosok tudták, hogy a jó minőségű terméket nívósan illik csomagolni. Az esztétikus, értéket sugalló megjelenés megfelelően pozícionálja a terméket. A tetszetős csomagolás a kirakatban, az üzletek polcain felkelti a figyelmet, majd a szépen terített asztalon, otthon vagy egy étteremben folytatódik a szerepe.

A grafikusok dícsérete

A Borecet Kft. ügyvezetője Formanek Csenge a csomagolásokról elmondta: „Az üvegek Olaszországból származnak, formájuk különleges egymásra helyezhetők, három együtt ad ki egy borosüveg-formát. A cég arculati grafikáit és a címkéket Székhelyi Edith festőművész tervezte. A motívumok megjelennek bemutatótermünkben és weboldalunkon egyaránt. A grafikákon Dionüszosz látható, rajta keresztül szeretnénk megmutatni a jó borhoz való kötődésünket, mely a prémium minőségű ecetek elengedhetetlen alapja. Ezen kívül visszatérő motívum még a pegazusok jelenléte, melyek a borecet energizáló hatására utalnak. Erre szintén már ókori vonásokat is fellelhetünk, az olimpiák előtt a versenyzők lehajtottak egy kis kupicával a megfelelő erőnlét elérése érdekében. Ezeket a grafikákat Balogh Wanda Alida, az Artop Kft. munkatársa dolgozta tovább, és megalkotott egy teljes design-t, melyre méltán lehetünk büszkék. Úgy véltük, hogy a kiváló boreceteknek a csomagolása is meg kell, mutassa, nem egy átlagos, hétköznapi termékkel van dolgunk, és ezúton is köszönjük a két művésznőnek, hogy ebben segítségünkre voltak.”

Csomagolásfejlesztés

A csomagolás kialakítása gondos és tudatos előkészítő munka eredménye. Az Olaszországból származó üvegek esztétikailag és funkcionálisan is megfelelnek, és remekül pozícionálják a prémium kategóriás termékeket. A tulajdonosok elsősorban a magyar csomagolóeszközöket és anyagokat részesítenék előnyben, viszont köztudomású a szakmában, hogy Magyarországon nem gyártanak erre a célra alkalmas üveget.
Az egymásra helyezhető összeilleszthető 250 ml-es üvegek helyigénye csekély és jól csomagolhatók. Megfelelő magasságú dugót kellet választani és a kiöntőfejnél pedig fontos volt, hogy a fogyasztó lássa a kívánt ecetmennyiséget.
Az egyedi tervezésű címkéket a BCL digitális nyomda gyártja a Borecet Kft. megelégedésére. Megbízható és rugalmas beszállító, hiszen ez nagyon fontos, hogy bármikor gond nélkül módosítani lehessen a címke szövegén, és a BCL mindig kész az együttműködésre.
A késztermékek csomagolásához a kartondobozokat a csökkent munkaképességű embereket foglalkoztató Pro Teamtől vásárolják, melynek munkáját minden rendelésünkkel segítik.

További fejlesztések

Megszervezték a kis- és nagykereskedelmet, megvalósították a web-shopot, amelyen a termékeket ismertetik, bemutatják a céget és finom receptekkel kedveskednek a vevőknek. Létrehozták bemutatótermüket, receptkönyvet adtak ki, megszervezték a manufaktúra üzemlátogatását és megjelennek különböző rendezvényeken.
A termékválaszték a kezdettől napjainkig állandóan bővül, a csomagolást is fejlesztik, új üvegformákat is alkalmaznak. A termékek jobb megismerése és a választás megkönnyitésére kóstoló csomagokat fejlesztettek, amelyekben 9 különféle Tokaji Borecet van 40 ml-es töltőtérfogattal így, több termék is kipróbálható. A saját termékek mellett a híres tradicionális modenai kézműves manufaktúra, a modenai Paltrinieri balzsameceteivel és az osztrák Fischerauer család gyümölcseceteivel egészítették ki a kínálatot.
Eiler Olga

forrás: http://www.agraragazat.hu/cikk/magyar-eredmenyek-valsag-idejen