GálaFitt Almaecet diéta

Almaecet gyógynövényekkel + letölthető étkezési útmutatóval

Kiváló minőségű szabolcsi almát használva gyártjuk a biológiailag erjesztett almaecetet. A 100%-ban természetes, diétás ecet tartalmazza számos gyümölcs és gyógynövény jótékony hatását. A különleges ízvilágú, gyümölcs és gyógynövény kompozíció adja meg a termék frissítő, kellemesen savanykás-gyümölcsös ízét, hozzáadott tartósítószer és cukor nélkül.

Mi tartalmaz az almaeceten túl?
  • bodzavirág, népi gyógyászat szerint vízhajtó, vértisztító és köhögéscsillapító hatású gyógynövény. Emésztési problémáknál javasolják használatát kiegészítő kezelésként.
  • zsálya, amit régen a népgyógyászatban minden betegség ellenszerének tartottak, fertőtlenítő, baktériumölő és gyulladásgátló hatást tulajdonítva neki.
  • Rebarbara, számos jótékony vitamint és értékes ásványi anyagot tartalmaz. Likopint és flavonoid vegyületei antioxidáns hatásúak, csökkenthetik a felhalmozódott káros szabadgyökök mennyiségét.
  • Feketeribizli, biológiailag értékes gyümölcs, főként C-vitamint tartalmaz, továbbá A, B1, B2 és P-vitamint. Kalciumtartalma és vastartalma is magas.
  • Levendula, nyugtató, lazító, fertőtlenítő hatása közismert a népi gyógyászatban.

Felhasználási javaslat:

  • A termék egy heti adagot tartalmaz, összesen 175 ml.
  • A napi adagok a flakon oldalán jelölve vannak, így egy napi adag egyszerűen kimérhető.
  • Egy napi mennyisséget 4-5 dl vízben javaslunk elkeverni, és a nap folyamán elfogyasztani.
  • Érdemes étkezések előtt 15-30 perccel inni 1-2 dl-t.
  • Egy esetleges kiadósabb étkezés után is bátran fogyasszunk 1-2 dl-t a higított Gálafitt almaecetből.

Étkezési kisokos

Kezdjünk el most diétázni, vagy illesszük be a GálaFitt diétát meglévő étrendünk, diétánk mellé. Használd az étkezési kisokos egyszerű szabályait, letöltés a képre kattintva!

Lássuk mit mond a tudomány

Elhízás ellen is hatékonynak tartotta az ecetet a népi megfigyeléseken alapuló gyógyászat, azonban a témában egészen a közelmúltig nem igazán születtek objektíven értékelhető kutatási eredmények. Újabb vizsgálatok során kiderült, hogy az étkezéssel fogyasztott ecet (1-2 teáskanál alma-vagy borecet) által az evést követő telítettség érzet a kétszeresére nő. Ezáltal csökken az ételek utáni sóvárgási vágy, így a következő 2-4 órában alacsonyabb energia bevitel jellemző, ami hozzásegít a fogyáshoz. 

Forrás: MDOSZ Táplálkozási Akadémia Hírlevél 2016 április

A természetes erjesztett ecetek elhízás elleni hatással bírnak; azonban az almaecet volt a leghatékonyabb. Feltételezzük, hogy az ecetek elhízásellenes hatásai az ecetmintákban található polifenolvegyületek és / vagy ecetsav miatt következtek be.

Forrás: Hee-Kyoung Son, Yeon-Kyoung Kim, Hye Won Shin, Hee Jeong Lim, Byoung Seok Moon, Jae-Joon Lee, Comparison of Anti-obesity Effects of Spirit Vinegar and Natural Fermented Vinegar Products on the Differentiation of 3T3-L1 Cells and Obese Rats Fed a High-fat Diet, August 2017Journal of Food and Nutrition Research 5(8):594-605 DOI: 10.12691/jfnr-5-8-10

Ez egy Japán kísérlet rövid összefoglalója:

Az ecetsavról, mely az ecet fő összetevője, állatkísérletek során a közelmúltban kiderült, hogy elnyomja a testzsír felhalmozódását. Ezért kettős-vak kísérletben vizsgálták az ecetbevitelének a testzsír-csökkenésre gyakorolt ​​hatását. Az alanyokat véletlenszerűen három hasonló testtömeg, testtömeg-index (BMI) és derékkörfogatú csoportba soroltuk. A 12 hetes kezelési periódus alatt az egyes csoportok alanyai napi 15 ml ecetet, 30 ml ecetet, vagy 0 ml ecetet tartalmaz. A testtömeg, a BMI, a zsigeri zsírterület, a derék kerülete és a szérum triglicerid szintje mindkét ecetbeviteli csoportban szignifikánsan alacsonyabb volt, mint a placebo csoportban. Összegzésképpen elmondható, hogy az ecet napi bevitele hasznos lehet a metabolikus szindróma megelőzésében az elhízás csökkentésével.

Forrás: Tomoo Kondo 1 , Mikiya Kishi, Takashi Fushimi, Shinobu Ugajin, Takayuki Kaga, Vinegar intake reduces body weight, body fat mass, and serum triglyceride levels in obese Japanese subjects, doi: 10.1271/bbb.90231. Epub 2009 Aug 7.

A jóllakottság érzésének növelésében a legtöbb természetes ecetfajtában megtalálható ecetsav játszhat szerepet,  amely lassítja a gyomorürülést, így késleltetve a szénhidrátok felszívódását, ezáltal pedig a vércukorszint is kevésbé emelkedik étkezést követően.

Forrás: O’Keefe JH, Gheewala NM. et al.Dietary Strategies for Improving Post-Prandial Glucose, Lipids, Inflammation, and Cardiovascular Health. J Am Coll Cardiol.2008;51(3):249-255.

Más vizsgálatok összefüggést mutatnak az ecetfogyasztás és a testtömeg (a zsírtömeg és a testtömeg-index csökkentésével) és a lipidprofil között. Egyes kutatások szerint az almaecet elősegítené az összkoleszterin (és különösen az LDL-frakció, az úgynevezett “rossz” koleszterin) csökkentését, miközben növeli a HDL-koleszterin (gyakran “jó” koleszterin) szintjét. 

Forrás: Beheshti Z, Chan YH.et al. Influence of apple cider vinegar on blood lipids.Life Science Journal. 2012;9(4):2431-2440.